Zaterdag 20 juni vond de zestiende editie van De Maasdijk plaats. Met de traithlon, halve marathon en wandelaars kwamen ook in Oijen. En uiteraard startte bij ’t Hart van Oijen de 10 kilometer, naar het centrum van Oss.
Het was warm. Boven de 30 graden. Onder het motto ‘slow=cool’ stond veilig sporten voorop. De organisatie had vooraf al aangegeven dat persoonlijke records er niet in zaten en vroeg deelnemers hun tempo aan te passen. Vorig jaar moest de marathon worden ingekort vanwege de hitte, dit jaar is die afstand alvast verplaatst naar december.
Al met al was het een geslaagde dag, ondanks enkele vervelende incidenten (op enkele plekken langs het parcours probeerden automobilisten door de afzettingen te rijden). Daarbij werden verkeersregelaars en vrijwilligers in sommige gevallen zelfs bedreigd.
Die vrijwilligers stonden ondertussen wel gewoon uren in de zon: waterposten bemannen, verkeer regelen, EHBO draaien, op- en afbouwen. Zonder hen was er geen evenement geweest. Dank aan iedereen die dit evenement mogelijk heeft gemaakt.
De uitslagen leest u terug op de website van De Maasdijk: demaasdijk-events.nl
Foto van Jarno van Santvoor










